5 september 2010

Statistik är på tapeten

En rätt skön helg går mot sitt slut.
I fredags hade vi middagsfrämmande, igår blev det lite takarbete och vad som stått på agendan idag kan läsas längre ner!

I ett av rummen på vinden är det tapetserat, och under första lagret sitter tidningar.
Här en notis med fängelsestatistik från 1911!


Nu när Stefan är på resande fot passar jag på att göra lite "roliga" saker.
Idag har jag skrapat, kittat och grundmålat 2 av de små fönstren på vinden.
Resultatet får duga. Jag får träna lite på fönstren längst upp, dit ingen ser så bra!
Just nu ligger dom på torkning, men dom borde vara torra tills dess att det är sängdags. Annars har vi väl en mindre fågelfarm där imorgon.

Det var lite murket på några ställen längst ner på taket, så det fixade vi till igår. Nu hoppas jag att takläggarna inte hittar fler såna ställen under veckan. Då får jag väl agera lite snickare och byta ut dom själv.


Längst in på vinden står denna skolbänk. Tänk om det varit en lite äldre variant, med "inbyggd pall". Men man kan ju inte få allt. :)
Den kommer troligtvis att slipas och målas och så småningom hamna i vårat framtida kontor/pysselrum! (Som jag längtar efter detta rum)

Efter en god middag hos Marita och i väntan på att fönstren ska torka så ska jag röja lite inför tjejkväll imorgon!
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: