8 september 2010

En helt vanlig onsdag

Tänk vad lite färg kan göra! Till och med grundfärgen gör stor skillnad.

Men det förblir inte vitt! Rött ska det vara

Det blir inte målat i någon vidare ordning. Jag har målat dom fönster som redan har rätt bra kitt. Köksfönstret och ett fönster på nedervåningen är i rätt bra skick så dom får lite avtvättning och röd färg! Resten får vi ta med kittning, oljning och målning när vi har tid och ork.
Det är ju smidigt att det är sommar- och vinterfönster. Så det behöver inte bli "hål" rätt ut i det fria när vi tar fönstren på den våning vi bor. Om inte annat får vi täcka för de gluggar som blir när vi tar in fönstren på målning, om det blir skitväder. Skönt att kunna ha dom inne medan dom torkar istället för att hänga av och på 17 gånger.
Det blir väl lite helgjobb.


Idag har jag äntligen varit till frissan!
Nu slipper jag se ut som en risbuske i skallen! Eller ja.. det beror väl på vilken tid på dygnet man ser mig. Mornarna är ju alltid en fin tid på dygnet att skratta åt monsterfrippan när man tittar i spegeln :)

Jag längtar efter mina syskonbarn idag. Gör jag i och för sig ofta men nu var det längesen jag träffade dom små (och stora, en är ju tonåring!) Kanske hinner med en träff med några av dom i helgen. Blandat med mycket annat kom jag just på. Barnvakt på bröllop, lilla T kommer och inte att förglömma, marknaden. Fast det enda jag brukar komma hem med är strumpor.. och en lätt irritation över för många barnvagnar, hundar, paraplyer, människor som skäller på sina barn som vill ha mer saker än dom orkar bära, åka mer karusell eller tappat den nyinköpta sockervadden. Stackars ungar! Men det är ju ändå lite tradition att gå en sväng! Jag låter som ett stort fan av folkmassor, inte sant, haha! Men jag börjar ju närma mig tant, så jag måste ju träna mer på att gnälla!! Det ÄR mysigt med marknader! Lite ironi får ni på köpet!

Nu ska jag äta lite middag och sen krypa till kojs och sakna min kära sambo som är resande fot. Kram på er!

2 kommentarer:

where the forest end... sa...

Nu har vi äntligen fått offerten! (efter tre månader!!!!) Nu gäller det "bara" att mokarna släpar sig hit också....?

Anonymous sa...

Härligt! Lagom väntetid liksom! Hoppas dom gör ett toppenjobb och att dom är supersnabba så ni slipper frysa i höst!
Jag funderar på att speeda upp våra takläggare med en smarrig kaka till veckan.. eller så sitter dom inne och fikar istället =/
Kul när det går framåt i alla fall!
/Angelica