29 augusti 2010

Slut på helgen

Efter 5 dagars sängliggande höll myrorna i brallan på att förvandlas till igelkottar.. men idag har jag piggat på mig och varit uppe på fötter.
Har som nedan kanske syns, putsat några fönster på utsidan från byggnadsställningen.
Det blev rätt stor skillnad mellan nyputsade fönster och dom som har 2 månaders alg/mögeltvätt och fasadskrap på sig! Nästan så det blev kul att putsa. Fast bara nästan!

Jag har sytt gardiner till sovrummet. Samlade vuxenpoäng på det mönstrade tyget tycker jag.. det hade jag vägrat satt upp för några år sen, men nu föll det mig i smaken! :)
Dom blev däremot lite för korta, men dom får duga!

Hösten första brasa tändes i fredags. Vi skulle dra på värmen men elpatronen verkade ha gett upp. Såg ännu några tusenlappar fladdra förbi men Stefan lyckades fixa den så nu har vi värme i rören. Men elda är ju mysigt ändå!
Sen lilla T åkt hem har Stefan byggt ytterligare ställning. Jag har hjälpt till lite, men rackarns så jobbigt det var så här efter lite sjuka. Efter den här sommaren känns det som att man borde se ut som Hulken, fast mindre grön!
Till veckan kommer takläggarna! Efter lite prisförvirring tror vi oss vara överens.

Nu vankas en sen middag! Mumsig lax med purjolök och grädde serveras med potatisskivor stekta med vitlök och minispenat.

1 kommentar:

Familjen Hed Melin sa...

Skönt att du är pigg nu!
Kram