26 juli 2010

Hjälp

Ju mer jag tänker på vilken färg vi ska ha ju mer osäker blir jag. Spanar på hus som aldrig förr men ser inget som ger mig någon wow-känsla.
Kanske det blir som Sara kommenterade, att det blir för skarpt med det mörkgråa. Kanske vi ska ha en ljusare grå? Blått, svart, vitt, gult, grönt, rött??? Allt blir ju annorlunda när huset är så stort.
Att panelen blir bruten vit är fortfarande med i planerna, men resten..
Får måla vidare lite i huvudet och sen på papper för att se hur det blir.
Här har det regnat som aldrig förr så det går inte så jättebra att skrapa. Ska prova idag igen och se hur det går. Vill ju komma igång så det blir klart nån gång!
Idag kommer Stefan hem från fisketuren och det är jag glad för. Igår kände jag mig lite olustig här hemma. Öppnade bla dörren när Marita kom och knackade på, bara det att hon hade inte kommit än.. en liten lät rysning gick då längs ryggen när jag stog där själv i dörröppningen.
Men det var väl inbillning eller bara ljud som lät som nåt annat. Det plingade på dörren några gånger i vintras också utan att nån var där men det skyllde vi på kylan, dåliga batterier och lite annat som jag kunde gå på! Gamla hus ska ju låta lite!

Kom gärna med förslag på färg! Hur ser ditt hus ut?!

3 kommentarer:

Här är vi! sa...

Åh hua.. den tanken har slagit mig med me vårat hus... spöken alltså!!! De finns nog... ;-= Med färgen så e de ju svårt... vi vill bevara vårt som det sett ut den senaste tiden...alltså vitt med röda fönster å röd dörr. Det har varit rött för länge länge sen men vi vill ha det vitt!!! Hur såg ert ut i ursprung då? Inget ni gillar?

Anonymous sa...

Äntligen får jag höra om oförklariga saker, jippi=) klart det finns "spöken" Lycka till med färgsättningen, det kommer bli kanon!//Berith

Anonymous sa...

Hos oss var det tidigare lite beige/gulaktigt och röd/rosa foder. Stationshuset i Hybo ser fortfarande ut som det gjorde förr, men det ser lite konstigt ut i mina ögon. Men nu har vi hittat rätt!! /Angelica