25 december 2012

Stanna tiden!

 
Ni vet såna där ögonblick som man vill uppleva om och om igen!
När man bara vill stanna tiden och vara kvar.
Dom ögonblicken brukar jag ta ett kort på, i huvudet!
Låtsas ta ett kort som jag kan plocka fram sen! Ett inramat inombordskort!
 
Ibland handlar det om fina vyer när man svischar runt i bilen. Då kan sambon skratta när jag till och med "tar ett kort" med händerna och gör klickljud.
Ibland är det när jag är med nära och kära!
Igår klickade jag många gånger inombords!
Klicka lite ni också!

11 kommentarer:

Malin sa...

Tror många stressar förbi och missar såna ögonblick. Dom är värdefulla att ha och ta fram när något tynger en! :-) Kram på Dej!

Gamla skolan-Jennie sa...

Jag känner igen mig i så mycket som du skriver om! Jag försöker leva mitt liv med mycket mindfulness, det är viktigt att stanna upp och se det vackra och roliga!
Hoppas du har en fin helg!
Kram Jennie

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, så är det verkligen. Jag önskar att man hade mer "minne" bara så det fick plats mer bilder som sparas i framtiden. Tyvärr är lite fullt redan nu, undrar just hur det ska bli när man är gammal.
Vi har försökt att filma lite nu i julen så man har lite på skiva och kan kika tillbaka på. Guld värt

Kram Teres

Mamma C sa...

Du har så rätt i det du skriver. Ska ta till mig det.
Kram Mamma C

Ewa`s Galleri sa...

Tack för tipset jättebra idé att klicka in minnena
Ha en riktigt skön fortsättning

Blockethuset sa...

Så himla smart...ett lätt sätt att bevara!

Rapport till Vänfors sa...

Å, vilket fint inlägg, precis i min smak. Minns när jag var 7 år och satt och pratade om minnen med min bästis. Vi fantiserade om att kunna spela in minnen på kassetband med bilder:))) Ca 5 år senare kom video och jag var helt salig. Kanske i en snar framtid kan man fylla små kristaller med minnen som man kan sätta in i en framtidsdata och uppleva fina minnen som om de vore verkliga? Tills dess tycker jag ditt sätt låter suveränt:)
Kram Annika

Isabelle sa...

Åh, härliga du!! God fortsättning!

Kramar

Annaochlivet sa...

Så härlig du är! Jag förstår precis vad du menar:) Hoppas ni haft en fin helg och ha nu en riktigt go fortsättning! Kram från mig :)

A House With A View sa...

Tänkvärt och sååå sant och klokt!!!!!

Önskar dig en god fortsättning!

Stööörsta kraaaaamen aka

Mittgodastefinaste sa...

Ja men det blir ett nyårslöfte! Visst klickar jag ibland men borde göra det oftare! Vilket fint inlägg.

Kram Jenny