19 maj 2012

En ljuvlig dag vid havet!

Ljuvlig dag vid havet
Idag packade vi väskan och drog till havet tillsammans med sambons bror och familj och min mamma!
Vi grillade korv och gjorde kôlbullar! Mycket gott!
Kôlbullar görs enkelt genom att blanda mjöl, vatten och lite salt. Sen stekar man på lite strimlat fläsk i en kôlbullepanna och häller på smeten! Äts med lingonsylt!
Efter hemkomsten lade jag plast på en del av växthustaket, där det läker in lite. Sen fyllde jag på med ny jord i odlingslådorna, så nu är det bara att vänta på lite mer värme innan det planteras ut gurka, tomat och paprika mm
Nu ska vi äta hemmagjord pizza!

Ha en skön kväll ni! Kram och hej!

15 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Åh ser härligt ut, kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig dag ni haft! Bilden är så fiiiiin!

Ha det gott och njut av helgen!
Kram,
Regina

Nickie - Villa Bergli sa...

Vilken mysig dag! Värsta sommaren ju :-)

Trevlig helg!

The Sweet Cupcake Mum sa...

Låter verkligen som ni har haft en alldeles förträffligt ljuvlig dag! :)
Det där med kôlbullar lät gott, det måste jag pröva nån gång!

Kram Jonna

Jenny sa...

Låter som en härlig dag! Istället för påskägg i år fick jag faktiskt en kolbullepanna av sambons firma, kanske dax att inviga den snart :)

Ha det bra, kram
Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! ;)

Låter som en uderbar dag.
Härligt med mysiga avbrott i vardagen... :)

Ha en mysig söndag! Kramar Sirpa

ps...tack för svaret ! :)

Tina sa...

Vilka underbara bilder!
De där dagarna är guld värda..

Ha en fin söndag!

Ika sa...

Underbar bild!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin bild, och så mysigt ni hade.
Grilla är ju det allra godaste, just kolbullar
har jag aldrig smakat.
Kramar
AnnaMaria

Villa Nystuga sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft :)

/Cecilia

skifferhuset sa...

Å vad mysigt det låter, havet, kolbullar å bara få vara! Kram Iréne

Sandra på Ön sa...

Vilken otroligt vacker och härlig bild. Kolbullar är riktigt mums, min svärfar brukar alltid göra det på vintrarna till oss.

Beatrice sa...

Visst är det Härliga Hörnöudde? Tycker jag ser vår sommarstuga långt där borta :)

Anonymous sa...

Vilken fin blogg!!Hamnade här då du hade skrivit en kommentar på My Shabby chic house. Vilket jobb ni har gjort med huset! Wow!! Bra jobbat! Fina bilder!!
/Stina

Malin Aurora sa...

Åh så härligt, vad jag önskar att jag bodde nära havet!