4 december 2011

Komsi komsi

Hur lockar man på snön då??
Hallå, det är andra advent och då tycker jag att det borde ligga snö på backen. Helst stora flingor i luften och mellan 5-8 grader kallt.. men det är kanske mycket begärt.
Herregud, det är så många ställen jag skulle behöva jobba på.. bli läkare för att hjälpa alla i tid, jobba på affärer så kassahanteringen går smidigare.. ja ni fattar.
Och nu liksom "där uppe" för att fixa snö.
I helgen har jag och lilla T gjort julgodis
(OBS! Jag har FORTFARANDE inte smakat!!! Stort!!)
Julkola och Rocky road blev det!
Det har även stickats liiiiite, gjorts suddgummin, garnbollar, hunnits med kalas och tjejkväll!
Nu ska jag göra några armband och sen grotta ner mig i soffan! 
Bild från i somras
 Inatt har jag haft det jobbigt. Drömmar huller om buller där "Nån" har stått i fotändan av sängen och lyft på mitt täcke, gett mig kalla kårar och tvingat mig att vara kissnödig halva natten då jag inte vågade gå upp. Jag har även skrattat gott eftersom jag även drömde om ett butiksbiträde på macken som drog roliga skämt... Vad får man allt ifrån egentligen? PLUS en sambo som har snarkat lite gulligt.
Hörs hej!

Tips från "husmor": För att få bort rost på verktyg så tar du lite coca-cola på en trasa och gnid till rosten är löst!

26 kommentarer:

Asta sa...

Det är jag som sitter här och skrämmer bort snön! Jag är så nöjd så länge den håller sig borta nämligen.

Du får låta bli att titta på "Det Okända" på TV.

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj!
Rocky road är ju favoriten! Brukar inte "baka" förrän strax före jul just därför att de ska räcka fram till jul, hihi! =)
Läskigt med otäcka drömmar, får hoppas att det ändå är drömmar... med tanke på ert hus. Men å andra sidan, har du en älskling som snarkar så kanske det skrämmer ett och annat spöke från att visa sig?! ;)

Kram kram

Tina sa...

Usch, mardrömmar är inget kul, mörkrädd är jag också!
Snö vill jag inte ha så lockar du den till dig blir jag väldigt glad!

KRAM

Lena sa...

Ja, nu vill jag också ha snö!
Det är andra advent och jag hade nyss en fluga på balkongen. Utanför grannhuset blommar Rozanne så vackert fortfarande.

Och i stället för att göra julgodis har jag dragit igång ett målarprojekt!

Nu ska jag värma lite glögg, sätta på julmusik, tända ljus och TÄNKA jul!

Kramar

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Tack för din gulliga kommentar! Håller med om snön:)) Nu får den allt komma. Mysigt att göra julgodis, det får det bli någon dag.

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

underbarahem sa...

Lite snö vore inte dumt, bara lite inte massor... som förra året. Coca-cola tar även bort bonvax...

Kram Birgitta

Kristina sa...

Oj vad mycket du har hunnit med!Och vad duktig du är som inte smakar!Håller med om att lite snö nu vore på sin plats!
Har tassat runt lite mer inne hos dig, vilket ofantligt jobb ni har lagt ner på fasaden av huset! Verkligen beundransvärt! Blir spännande att följa fortsättningen!
Ha en fortsatt fin andra advent!
Kram Kristina

Isabelle sa...

Jag vill också ha snö!

Ha en fin kväll! Kram Isabelle

Sabelhagens Olivlund - Maria sa...

Hihi, vad underhållande du skriver! Och vad mycket du hunnit med, låter som din helg har fler dagar än min:)).
Jobbigt att vara mörkrädd, jag är det också. I går kväll/natt när sambon var på julbord så knakar det och låter extra mycket i alla vrår!! Jobbigt!
Ingen snö hit tack!
En skön 2:a advent till dig.
Kram Maria

Malin Ekdahl sa...

Rocky road är bäst! Ni har nog lite julstämning ni med :)
Kram Malin

LINAH sa...

Hej och vad kul att du hittat mig. Jag blir så glad när ngn lämnar en kommentar.=) Vilket fint hus ni har. Alltid roligt att hitta nya bloggar. Däremot hoppas jag till skillnad från dig inte att minusgraderna kommer för snabbt. Vi är fortfarande föräldralediga och är glada så känge elräkningen inte sticker iväg;) Men visst behövs det lite snö för julkänslan. Konstigt att ena dagen kunna grilla med färska örter från trädgården och nästa gå och äta julbord=) Ha nu en mysig söndagskväll.

Kram Linah

Anonymous sa...

hej..

jag hade också en konstig dröm, jag skulle åka till Systemet för last minute shopping, plötsligt står jag där och kysser Anders Timell, vilken hemsk tanke, för min man är inte alls lik honom..

Annars fantastisk shopping på IKEA i Sundsvall..

// elisabeth i V-by

Hem & Drömmar sa...

Oj så mycke du hunit med, kanske skulle behöva gå en kurs hos dig. Här tycker jag mest jag irrar omkring och känner mig stressad men får inte mycke gjort ;).
Det där drömmarna lät inte alls kul, förstår om du inte vågade gå på toa. Tur kassabiträdet kom emellan och drog några vitsar.
Kram Ing-Britt

rosenälvorna sa...

Hej, vet du hur man kommer till snömakaren, så kan jag följa dig så slipper du jobba ensam;) vill nog coskå ha lite puder, för hos mig finns ingen känsla för jul:( Inte så konstigt att du drömmer som du gör kanske, när så mycket ansvar vilar på dina axlar;)de står ju där och försöker väcka dig, du har ju inte tid att sova! Dröm sött i natt! Chiristina

Mamma C sa...

Mardrömmar är inget kul. Jag är riktigt mörkrädd jag oxå. Det får bara komma lite vitt, men det är bra som det är nu med.
Kram mamma C

G:a Affären sa...

Stackare, mardrömmar är läskigt. Kanske du hade sparkat av dig täcket, frös om fötterna och drömde att någon och lyfte det.
I ert hus kommer inga onda in, ni har ju "tagit över" det nu!
♥ /Cia

Bellevuegård sa...

Läskigt med sådana drömmar! I vårt förra hus drömde jag att det kom någon och droppade vatten på min rygg, mysko... Hoppas mardrömmarna försvinner!

Ha en fin vecka

Kram Linda

Vardag och flärd sa...

Oj, så flitig du varit! Mardrömmar är inte kul, när jag är stressad drömmer jag ofta mardrömmar och det handlar alltid om att jag inte hinner fram och allt blir galet. Snarkande make, ja inatt snarkade min så jag somnade inte förrän på småtimmarna trots knuffar och beska ord.
Coca-cola och även ketchur är förträffliga rengöringsmedel.
Ha det nu fint!
Kram Eva

Jenny sa...

Har haft en period med dålig sömn och alldeles bortitok för många konstiga och/eller otäcka drömmar. Jag tror det beror på att vi har för varmt i sovrummet. Kanske låter konstigt men jag tror faktiskt det. Vi får fixa det.

Kram,
Jenny

Ps. Jag har beställt snö, men det är som om det inte gått fram riktigt ...

dagdrömmar i vitt sa...

God morgon vännen, å vad jag också vill ha snö!!
Men inte skrapa rutor på bilen,,, hur ska det gå ihop sig.???
Ja du drömmar de kan vara bra konstiga de, hihi
Vem var det som lyfte på ditt täcke?
Kramkram<3nettan

creando sa...

När du är igång och fixar snö - kan du fixa det här också? Please? Ett annat sätt att ta bort rost (lärt mig av sonen som fixar med moppen) är att lägga prylarna i en hink med vatten och upplöst citronsyra. Blir urfint! Kramar Kicki

Ika sa...

Firade 2a Advent med Julmarknad i Falun och fick faktiskt lite stora snöflingor. Du kanske skulle flytta dit helt enkelt.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Det är inte lätt att vara spökrädd, jag vet för jag är det själv.
I morse tvingade min kisse upp mig kl.5 och det var lite skönt så jag fick gå och kissa och sen somnade jag så sött.
Kram Anette

Industri house sa...

Jag vill också ha lite snö nu..åtminstone lite grann :)) Inte dåligt att du lyckas klara dig från att provsmaka julgodiset som ni gjort :) Det hade nog varit lite svårt att hålla sig ifrån... Ha en fin vecka, kram jessica.

Anonymous sa...

HEJ,

utanför Umeå har den kära snö äntligen kommit och jag är sååå glad..

// elisabeth

Hildas hem - Sofia sa...

Här vaknade jag faktiskt upp till en vit värld idag. Det känns underbart. Frågan är bara hur länge det kommer att ligga kvar. Hoppas att det snöar på dig också snart :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia