20 september 2011

Vi har röjt undan lite inför renoveringen

Här kommer lite bilder från nedervåningen! (Alla bilder är klickabara om du vill se dom i större format)
Vi har städat undan lite så vi slipper gå snitslad bana runt en massa grejer.

Först ut, längst mot kameran -  vår hall, och längst bort - kök.
Till vänster är öppning mot vardagsrummet och till höger, dörren ut.

Köksdelen. Väggen till vänster ska bort och det blir öppen yta ut mot matrummet  

Matrummet, sett från köksdelen.

Där inne blir det vardagsrum, sett från matrummet
Har jag visat bild sen duschen kom på plats? En hederlig kabin blev det. Så vi har i framtiden då det ska renoveras badrum.
(Uppbyggd tvättmaskin är toppen)
Sen kan jag väl säga att jag behöver träna lite på att gjuta i betong!
Så här blev första försöket! 

26 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Tänk vad kul det blir sedan att jämföra dessa bilder med nya när det är klart. Det är kul att dokumentera.

Er tvättmaskin är fantastiskt praktisk - att slippa bryta ryggen varje gång man ska ta ur tvätten är ju bra! :)

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

Vardag och flärd sa...

Dina betongsaker duger gott!
Kram Eva

Lena sa...

Spännande med renoveringen! Ska bli kul att följa just denna.
Inte behöver du träna särskilt mycket, de där måste du vara riktigt nöjd med?!
Visst är det kul att gjuta?
Har gjort ett nytt hjärta nu som jag är glad över, visar vid annat tillfälle.

Kramar

Kickan Style sa...

OJ vilket projekt ni har på gång! Kul att renovera fast det kräver en del tålamod :)! Riktigt söta blev ju dina betonglyktor!

Ett Vitare Hem sa...

Vilken gigantiskt projekt ni står inför ska bli kul att få följa med på resan!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Helene sa...

Visst är det skönt att ha tvättmaskinen o torktumlaren upphöjd. Diskmaskinen har vi också upphöjd, tänk på det när ni planerar köket!
Man blir ju inte yngre precis ;-)

Kram Helene

yllenystanet sa...

Köket kommer att bli så luftigt och fint! Ska vi träffas någon dag och fundera på köksrenovering ihop. Jag slår vad om att du/ni har några kloka funderingar att dela med er av ;-).
Stora kramar,
Ylvali

Pia sa...

Det är sååå härligt att följa med hur det artar sig!
Jag lovade dyrt och heligt att prova på att gjuta i betong i sommar...tror det blev av? Nä!

Fina ljuskoppar du gjort!

Kramis!
-Pia-

Anonymous sa...

Oj vad kul att se bilder inifrån och ljuslyktorna var jätte fina tycker jag!
Kram på dig
Tessan/hemmakär

Elvira Spekulerar sa...

Vad roligt att få se bilder från er renovering, mycket slit förstår jag, men det kommer att bli så bra när det är klart.

Anonymous sa...

Tycker det är så spännande att få se bilder från er husrenovering, tack för att vi får följa med på "resan":)

Vilka fina betongalster du gjort!

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

Villa Carl Larsson sa...

Ja jisses vad ni är duktiga. Helt otroligt!

Nu kanske jag skulle ta och välja ett smycke. Tiden har bara rusat iväg och jag hade nästan glömt det. Har du något förslag på ett halsband, ett namnsmycke med min sons namn på - Edvin.

Kram Josefin

gamla skolan sa...

Kul att följa er renovering ! Badrummet/tvättstugan verkar ju vara kanon fin !!
Kramar // Susanne ♥

underbarahem sa...

Kul att följa renoveringen, när det blir färdigt blir det supersnyggt...

Kram Birgitta

Loella sa...

Tack för ditt besök Angelica inne hos mig....Ser ert fina hus, och renoveringen ni är i. Spännande! Ska följa ert arbete....:)och kan förstå att du då och då intar katten Sunes position.

Varma hälsningar Lollan

Ord & Känsla sa...

Vad kul att du tittade in hos mig.
Tack för den gulliga kommentaren!
Ser att ni renoverar och gör fint. Vad roligt att få följa med på resan.

Kram Helena

Anna sa...

Det var verkligen inte illa pinkat för att vara första gången du jöt i betong! Ska bli spännande att få följa med på renoveringen av köket!

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Vilket projekt ni har, härligt hus.
Ska bli kul att följa hur det kommer att bli.
Egen bakstuga, vilken lyx!
Ha en bra dag.
Kram Lotta
ps. En liten före-efter bild på frisyren finns nu på bloggen. ds

Vintage House sa...

Hej
Ett härligt och stort projekt ska bli kul och följa det:)
ha nu en fin fin dag
kram
sandra

Lantlig Charm-Petra sa...

Å va det ska bli spännande att följa!! Vill me renovera hus! men jag får hålla mig till att måla och renovera möbler än så länge, hihi!

Jag tycker betongljushållarna blev jätte fina!! Själv har jag inte provat att gjuta än men är så sugen på det. hur får man tiden att räcka till allt bara???


Hoppas du får en härlig torsdag!!

kramar Petra

BBQ VILLAGE sa...

Gud vilken snygg tvättstuga, känner att jag måste ta tag i en total rens inne i våran just nu :( Många som fastnat i Wordfeud-världen t.o.m. jag ;) Vill du ha dig en match så heter jag "ulliskrullis"

Kram F

Anneli sa...

oj oj ni har att göra!!!
Men vad skönt att ni inte måste ha bråttom, för så är det ju ofta när man tar sig an ett så stort projekt.
Nu kan ni verkligen ta tid på er att fundera på hur ni vill ha det.

Ska bli kul att följa er, tack för att du kikade in hos mig, nu missar jag inte ert projekt!

Ditt betongprojekt var väl jättefint, ser ju perfekt ut!

Ha det gott,
Kram Anneli.

Industri house sa...

Håller med alla föregående:) det ska bli så kul att få följa era renoveringar, vi har bott i 2 gamla hus innan och i 2 nyare, så sammanlagt är vi inne på vårat 4:e hus! Ibland kan man ju undra vad man håller på med:))Men jag tycker fortfarande att det är något alldeles speciellt med gamla hus, så charmigt! Även om det är mycket jobb, så är det värt det! Ha en trevlig helg, kram jessica:)

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Har kikat och läst bakåt några månader nu! Riktigt trevlig blogg du har! Måste spara länken genast :)

Må så gott!
Ann-Christine

creando sa...

Betong är jättekul! Gjorde mina första alster i år och blev helt såld! En del blev bra och andra...nja :) Men kul var det!
Spännande att följa er renovering!
Kramar Kicki

Ika sa...

Där har ni tänkt till med duschen.....idén har väl kommit upp med kabin någonstans men ibland vinner förslaget att man inte lägger tid på tillfälliga lösningar och istället kan koncentrera sig på fasta lösningar.
Funderade på upphöjd tvättmaskin men jag hade inte nåt att stå och vika tvätt upp på dem. Diskmaskinen är upphöjd och det är guld!