3 augusti 2011

Delar av slutet närmar sig..

2 mindre bra bilder på bävern som bor en liten bit bort, vid järnvägsbron.

Våra grannar en bit bort har härliga påfåglar på gården!
Det låter så mysigt när dom "pratar" 

Nu är det inte mycket kvar av det gråa att måla! En andra strykning på ca en fjärdedel. Sen är det några detaljer på fönstren som ska målas i en ljusare grå. Och så fönstren i sig då förstås.. 
Fina detaljer under taket! Besvärligt att måla men ett fint inslag och detaljerna syns mer!
Det svider i armar och axlar efter all målning.
Sambon tvättade klart baksidan av huset idag.. så nu.. ja, kan vi börja skrapa där. Han kom på idag att det nog är smidigare att byta ut delar av perrongtaket än att skrapa det på undersidan. Det sträcker sig längs hela baksidan så det handlar om en del yta.
Hörreni! Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

the shed sa...

Attans, så fint ni gör!
Vilka detaljer, kan tänka mig att ni sliter. Men slitet ger lön, så det så. Glöm aldrig det, alltid en bra sporre...
Bäver, har jag aldrig sett i verkligheten, Det jag tänker på nu är filmen Nakna Pistolen...har du sett den?! Skrattade ihjäl mig när Priscilla stod på stegen! Sjukt, jag vet...

kramen!

Hammarsbacken sa...

Jisses, vad ni ligger i. Vilket jobb!
Men det blir otroligt fint. Det är ju inget litet hus ni har. Duktiga ni!!! Kram Sonja.

Ika sa...

Snyggt att markera detaljerna. Vi har sattupp ställning på ena gaveln o det är så trist att ha den uppe igen. Gillar verkligen inte ställning.