15 juli 2011

Snabb bantningskur

Om man riktigt snabbt vill gå ner i vikt så har jag ett hett tips!
Prova en klänning där blixtlåset snor sig fel vid uppdragning. Då sitter du där och får helt enkelt banta dig ur klänningen.
Alternativt klippa sönder blixtlåset och göra om. Jag kör på det sista då jag känner att jag inte riktigt har tid för det andra.
Så här ser den ut i dagsläget iallafall, klänningen jag syr!

Och fasaden! Det går riktigt bra! Vi har inte mycket kvar innan gaveln är skrapad! Efter det måste vissa delar slipas då träet är grått. Sen kan vi börja måla. Men jag känner mig lite stressad. Vill hinna med båda sidorna i år, för nästa år vill vi ha riktig semester. Men det är annat som ska hinnas med också.

6 kommentarer:

sodergarden sa...

Härligt att snart ha skrapat klart och det blri så fint när ni målar om. Har precis börjat på att måla vårt hus också fast det är ju på ny panel så vi slipepr skrapa... nja bara utbygget jag målar än så länge men ändå! Det är så roligt tat se hur det blir med äfrgerna vi valt.

Vi ska dock skrapa alla underslag och takfötter och det ser jag INTE fram emot men det kommer vara skönt när det är klart och det är bra att veta att färgen man målar dit sen verklgien sitter eftersom ytorna blir trärena och fria från plastfärg! //Sophie

Solhaga sa...

Vi är inte riktigt klara med skrapningen vår norrgavel än och jag börjar få tvivel på att vi verkligen hinner hela i år. Det är svårt med målningen nu när vädret är så ostadigt.
Lycka till och glöm inte ha liiite semester i år oxå:-)

/Helene

Vivianne sa...

Klänningen ser fin ut! Önskar jag kunde göra något sådant, men icke... Kramar!

Villa Carl Larsson sa...

Oj vad man missar mycket och tiden bara rusar iväg. Bebisen är redan 3 veckor gammal. Jisses.. Men kul är det :) Likväl som det kan vara riktigt svårt så är det ändå helt underbart hihi.

Jag ska maila dig så snart som möjligt.. mycket besök och annat just nu men jag vill ju så gärna ha ett smycke nu när jag också vet könet och namnet på gossen :) Vi hörs snart.

Kram Josefin

Ika sa...

Visst är det lockande att hinna med massor i år för att vara ledig nästa år. Men det är allt skönt att vara ledig redan i år.

Vilka detaljer du gjort på klänningen. Det är inget man bara gör "så där".

Familjen Hed Melin sa...

Du är MAKALÖÖÖÖS!!! Hur hinner du allt? Jag ställde frågan till min sambo. Hon har inga barn blev svaret...nej inga barn men ETT JÄTTESTORT HUS som har ett "litet" renoveringsbehov... :)
Love you och lycka till med klänningen!
Puss