5 juni 2011

Kittning är inte min grej..

.. men det får väl lov att bli, eftersom vi har några fönster som är i behov av vård på huset!
I helgen har 3 fönster målats! Ett av dom har en strykning kvar innan det kan bockas av som färdigt på listan. Ett fönster har tagits ur för att skrapas, oljas och kittas. Jag kan meddela att en sak jag skulle behöva lite mer kunskap och erfarenhet av är KITTNING. S*tan va svårt det ska vara. I ett av de fönster jag gjorde idag gick rutan sönder så det får vi fint lämna in. Jag tror faktiskt jag ska säga att om dom promt vill och måste så FÅR dom kitta det också!  
Ram utan glas.. det har dessutom fått höra väldigt många svordomar idag.

Vad skönt att man även är ledig imorgon! Ha en bra Nationaldag!

6 kommentarer:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilken pillerjobb det verkar vara och krävas en del tålamod. :) Skönt när det är gjort. Ha en bra nationaldag du också. :) Kram

Pia sa...

Heh, jag skäms att erkänna, men vi har ursprunglig kitt kvar i våra fönster, dvs inget kitt alls mera... Jag vägrade göra det arbetet - och så har det då bara blivit...

Önskar dig en fin vecka, med mycket tålamod!

Kramis!
-Pia-

Öja Klockaregård sa...

Hej hej..

Fönsterrenovering är tidskrävande och pilligt!
Jag gjorde en "light-renovering" i höstas på några fönster där det var akut. Kittade om och målade. (Tog inte ens ner dem)
Kittningen gick 100 ggr bättre när jag fick tipset om att doppa fingret i diskmedel-vatten-blandning...
Testat? Annars är det väl värt ett försök!

Trevlig nationaldag!
/Nina

the shed sa...

Fy fasiken, det är såå svårt att kitta. Håller på med 16 st fönster till mitt Shed, svär som värsta sjömannen när jag sätter igång..

Kram o lycka till!

Tessan sa...

Är det något jag INTE har så är det tålamod,detta verkar INTE vara ett jobb för mig! Haha
Lycka till
kram

Ika sa...

Är inte avundsjuk alls kan jag säga. Målningen kan jag göra men det andra njaaeee....