3 april 2011

Järnspikar!

Har man inget bättre för sig kan man ju samla ihop spik från golven nere i en burk! Så man kan titta på dom ibland och fundera vem som gjort dom och vem som spikade dom på plats en gång i tiden!


Idag har vi rensat lite nere i blivande köket och hallen!
Burit ut all betong som legat ovanpå trägolvet på den vänstra bilden och sen börjat bryta upp det för att ta bort spån under. Vi sparade lite runt väggarna eftersom gipsen ska bort och då är det lättare att ha något riktigt att stå på.

Vad bjuder veckan på hos er?!
Här ska det bland annat bjudas på soppa på onsdag! Jag har bjudit hem min avdelning på jobbet på lite mys och mat!
Tips på någon god soppa mottages gärna!!

10 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad ni kämpar på och så kul med alla dessa spikar!
Ha en underbar vecka!
Kram/Lena

Helene sa...

Här har inte dragits spik, men jag har plockat spik och skruv ute.
Till veckan ska jag elda upp ris och bråte.

God soppa hittar du här:

http://langborgsullevidal.blogspot.com/2009/10/god-och-enkel-blomkalssoppa.html

Den värmer gott inombords om det skulle vara ruggigt väder :-)

Kram Helene

85 kvm hus med innehåll sa...

Den här soppan/grytan har jag gjort många gånger. Den är super!

http://www.ica.se/Recept/hovarkens-gulasch-562220/

Ni är verkligen idog med ert hus! Och fint kommer det säkert att bli.
/K

minafinarum sa...

Vad ni kämpar! Ska bli kul att se resultatet!

kram Malin

Lena sa...

Så vackra spikar!

Och tanken att någon en gång gjort dem för ett speciellt ändamål är svindlande!

Spännande att få följa ert arbete med huset.

Lena

Pia sa...

Uhh, jag kan höra gnisslet från rostiga spikar man drar ut...!

vackert som prydnad, tycker jag!

Ha en fin vecka!

Kraam!
-Pia-

Ardisia sa...

Hej! Tack =)

Våran gasspis med elugn kommer från Smeg. Den är inhandlat på Bagaren & Kocken http://www.bagarenochkocken.se/shop/

Vi är jättenöjda med spisen!´

Vilket härligt projekt ni har på G! Huset är jättefint verkligen.
Lägger mig som följare här så jag kommer ihåg att kika in & följa eran renovering!

Kram Mia

Anna sa...

Åhh, vad ni är duktiga som kämpar på! Visst är det roligt att tänka på alla i historia som finns i hus som våra. Alla möten, alla farväl och annat!

Nikkasoppa är fantastiskt matigt och gott!

gamla skolan sa...

Vilket fantastiskt hus ni bor i , så vackert !! Även om det är mycket jobb ... men resultatet !!!!!
Kramar // Susanne ♥

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket drömhus ni har fått tag på! Vill helst också ha ett gammalt hus men det föll sig så att vi byggde nytt... Men vem vet vad framtiden bär med sig. ;o) Njut för oss båda av ditt underbart vackra hus!

Kram/ Anna