30 mars 2011

Gården!

Oj oj, så här ser ut. 
På fredag bör här se LITE snyggt ut iallfall! Varför berättar jag i ett annat inlägg! 
Det skräp som vi slängt ut genom fönstret har fått ett lager med is från taket över sig. Så det fick grävaren ta hand om!
Och sambon blev ju som en lycklig 5-åring när han fick sitta vid spakarna!

(Påminnelse till min sambo! Nästa gång jag poserar.. be mig göra nån mindre bondig/mesig/ful kroppsformatering)

Så här ser det ut på vår baksida! Mot perrongen.
Jag gick dit och kikade idag när vi var ute på eftermiddagen och längtas nu ännu mer att få börja skrapa! Det är mer vinklar och vrår på den här sidan men på de flesta ställen sitter färgen lösare!
Här ska det i framtiden bli en mysig altan av något slag!

En viss skillnad på dessa sidor av huset!

Ikväll har vi även plockat ur, sopat och grovdammsugit tvättstugan. Imorgon spacklas resten av golvet. Bilder på det kommer imorgon!

12 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Förstår att du längtar efter att få börja skrapa det kommer bli så himla fint när det är klart!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Industri house sa...

Tack snälla du för fina kommentarer! Vilket vackert hus ni har! det kommer bli supersnyggt när det blir färdigt. Kan tänka mig vilka härliga ytor ni har därhemma:)Hit kommer jag verkligen återkomma, jättemysig blogg! Kram jessica.

dagdrömmar i vitt sa...

Hej och tack för att du tittar in hos mig. Vilket FANTASTISKT hus !!!
Visade min man,,,han blev helt såld.
Berätta gärna om du har några idéer om mina föster, jag har kört fast.
Kramkram / Nettan

Helenas Hem sa...

Kul att du är med i tävlingen.
Oj vilket härligt hus ni har hittat. Underbart. Det kommer att bli SÅ fint!!! Byggt samma år som vårt hus ser jag. :)
KRAM

Helene sa...

Vilken skillnad på fasadsidorna!

Förstår verkligen om du är ivrig.

Ja, det som göms i snö kommer upp i tö...
Här plockar jag så mycket jag kan runt huset för att snygga till. Det ligger allt från spik och skruv till frigolit, plast och takpapp på tomten. Värsta snön kom mitt i bygget förra året, så det är en hel del att ta hand om.

Kram och väntar med spänning på vad som ska ske hos er!
Helene

Hemma på Landet sa...

Så snyggt det kommer att bli med hela huset.:-) Kram Stina

Linnie sa...

Hej!
Detta är min favoritblogg all time high!
Jag tittar varje dag och när jag ser ett nytt inlägg kvider jag till av lycka!
Jag längtar nog lika mycket som ni på våren och sommaren. Mycket för att vi har ett eget renoveringsobjekt men av nyare årgång ( 1937 funkis )att sätta tänderna i men mest för att få se huset i sommarskrud!
Önskar er all lycka!
Mvh
Linda

dagdrömmar i vitt sa...

Tusen tack för tipsen, då har jag lite att fundera på. Kanske ett litet "skjul" mot en vägg och ett fönster som dörr.Där jag kan ha krukor jord mm.
Jag ska lägga ut receptet på tårtan, den är världens enklaste att göra och absolut den godaste:)
Ha en skön dag Kramkram / Nettan

Gunillasljusglimtar sa...

Hittar en mysig blogg med ett häftigt hus...Kommer tillbaka/ Gunilla

Mitto sa...

Tjipp!

Uj, att ni ens hade tid att kika förbi vid oss är imponerande. :)

Helt riktigt handlar det inte om att kunnde, det handlar om att våga. Att våga är iaf ett grundkrav, vad har man för nytta av kunskapen annars? :)

Behöver ni låna vårt blogg-namn är det helt ok, detta kommer bli grymt läckert och extra trevligt med så mycket historia! Ni lär även bli klara före oss. ;)

/Mitto (& Puman)
Evighetsprojektet

färgtrappan/m-l sa...

Varför gillar "de" alltid att köra med grävskopa?
Jag har en likadan här. :)

Trevlig helg!

Pia sa...

Bond. Bonde. James Bond(e). Det är väl inget fel i att vara Jamesbondig!!! Hah-haa!

Men nog har du råd att posera lite bondaktigt också, framför huset ert, för inte har stadsbor liknande hus inte!!!

Visa nu vad du berättade om!!!!

Kramis och en skön helg!
-Pia-