20 februari 2011

Äntligen hemma

Igår var vi på Äntligen Hemma-mässan i Kista!
Men, njae, det var inte riktigt som vi tänkt oss. All den inspiration vi väntade oss fanns liksom inte där. Det var mest sponsorer till programmet (inte helt oväntat kanske) och det var inte så mycket "gör så här och det blir skitbra"
Men SvampBob var där iallafall och det var trevligt med en liten tripp!

När vi kom hem igår kväll så upptäckte vi att varmvattnet strejkade. -23 ute, ingen som spolat varmvatten på ett dygn och kanske något med den isolering som rörgrabbarna tagit bort nere hade med den saken att göra. Så nu blir det inköp av en värmepistol och försöka hitta det kalla.
Nu vill vi verkligen ha värmen på plats. Då slipper vi sånt här. Då finns liksom allt i huset! Nästan!

Idag tror jag det blir till att skrutta runt i mysdressen och bara njuta av en s(l)öndag!
Eller ja, kanske det blir lite förberedning inför mässan på lördag. Och kanske en liten början till stolrenovering. Och kanske en runda i skidspåret.. ha, ja ni fattar!
Hej på er!!
Och förresten! Tack för att ni tittar in här! Över 20 000 besökare! Det gör oss superglada att så många vill titta in här och läsa om våra galenskaper! Och tack för alla kommentarer!

7 kommentarer:

Sophie sa...

Jag måste hålla med er om mässan, var också där igår och blev rätt besviken. Hur kan det finnas så många tråkiga utställare på en mässa för gör-det-självare?

The House of Antoinette sa...

Ooops, det låter ju sådär - jag hade tänkt att jag skulle till mässan men jag bestämde i fredags att jag inte skulle åka, kände mer för att vara hemma o pyssla runt lite...verkar ju inte vara helt fel beslut ialla fall.
Era stackare - jobbigt med varmvattenstrejk, jag hoppas det löser sig smidigt.

Måna kramar Anette

Jenny sa...

Hej!
Låter inte som nån höjdarmässa..

Hoppas ni fått varmvattnet åter!

Ha en fin start på veckan!

kraam Jenny

*Tasiaa sa...

I just found your blog!

You have a big project!
Salut!
*Tasiaa

In real life my prename is Angelika :-)
So I have to follow you! :-)

Ika sa...

Inget varmvatten känner jag igen. Förra året när vi hade tagit upp hela golvet fick vi ha en droppande kran o i år så frös de nya ledningarna så det vara att krypa in under huset o sätta på ett lager till med isolering. Man lär så länge man lever! Hoppas ni lyckas med värmepistolen, vi tog även fram värmefläkten under huset.

Vintage House sa...

Fy vad tråkigt att mässan inte var bra...
Ja kallt är det ute nu fast idag har det varit lite skönare.
kram
sandra

Mina drömmars hus sa...

Då behöver jag inte ha ångest över att jag inte var där då alltså.

Inge vidare med frusna rör...stackars dig.
Må väl
AC