18 december 2010

Från Bad Gastein till..

..uppbrytning av stengolvet.
Jag var med världens roligaste arbetskamrater till Österrike förra helgen. Åkte skidor i alperna, åt god mat och badade bubbel! Riktigt härligt!
Men hem längtar jag alltid!
Nu är frågan vad vi kan göra med stenarna?! En del ska vi såklart ta till vara för att spara lite minnen från gamla tider! Men resten då? Någon kanske är jätteintresserad och då känns det fel att bara kasta bort det. Vi undersöker vidare!



Här snöar det som satan och det väntas 2 dm till imorgon och mellan 25-30 minusgrader till veckan.
Är det inte härligt så säg!!
Stefan trodde han såg ett spöke imorse.. men det var jag.. vet inte om jag skylla på den vita morgonrocken eller att jag är sjuk...?
Väntar med spänning på vändningen i min förkylning. Det här har jag inte tid med. Har gått mellan soffan och sängen och det gör mig rastlös till tusen. Men men, snart så!

Och jag har ju gått och vunnit!!! En fin väska hos Ett Vitare Hem och fina canvas-tavlor hos Vitt Är Vackert! Tusen tusen tack!! :)

Hoppas ni har en bra helg!! Glöm inte utlottningen!


2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad härligt att åka iväg med arbetskamraterna och här i Örebro vräker det ner snö idag.....urk....
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Pia sa...

Snö, snö och förbannat kallt! Så här mycket snö lär vi ha haft år 1960 här i Åbo.
Stenarna (jag är stentokig) kan användas till vad som hellst, MEN INTE FÖR KASTAS BORT!!!! På gården/trädgården - bara fantasin sätter begränsningar! Lycknas dig som har sådana speciella "stenar"!

Ha en inspirerande söndag!

Kramar!!
-Pia-