28 februari 2010

Kökspiff

Vi har känt att köket bara har varit lite halvbra. Jag har inte varit nöjd med hur känslan har varit där på nåt vis. Så här har det sett ut hittills.. blommiga ränder..


Så i helgen medan Stefan har roat sig i fjällen har jag gjort om lite. Hoppas att han blir glatt överraskad och gillar det lika mycket som jag då jag inte sagt mer än att jag funderade på att köpa färg och måla om väggarna när han skulle vara borta.
Hehe! Jag misstänker att han kommer bli lika nöjd som jag! Jag tror mig veta att han litar på att det jag gör blir bra (för det mesta iallafall) därför tog jag mig fria händer!
Jag har varit sjuk sen i torsdags så det har tagit lite tid. Mest sovit och vilat känns det som men nu är det iallafall klart!
Så med lite färg, nya gardiner och lite småpiff blev det riktigt bra!
Har även satt en fin vit "takkrona" för värmeljus framför fönstret!


Det stora köksskåpet har sambon byggt!


Tänkte snickra ihop en hylla att ha kryddor på men hittade hittade inga bra spillbitar, men när jag gick och rotade så hittade jag en gammal hylla uppe på vinden. Slipade lite på den, vände den upp och ner och vips så blev det en perfekt kryddhylla!
Gjorde även ett fynd på en nätloppis för ett tag sen! En gammal våg på http://karlssons-skafferi.blogspot.com/ Den kommer att passa bra i det NYA köket nere sen också och jag tror att jag kommer hitta fler fynd där framöver!

Nu väntar jag på att Stefan ska komma hem. Hoppas han är lika trött som jag så vi kan slappa resten av denna söndag!

3 kommentarer:

Anonymous sa...

Hej!
Gu va du donar å gör fint! Längtar tills vi brudar får komma nån kväll så ja får gå o kika runt på allt nytt. De är ju så kul att gö fint hemma!
Kram Maggen

Anonymous sa...

Men oj va lite färg kan göra och dina flinka fingrar, jättefint. Kram! Anneli

Åsa W sa...

ja vad ska man säga, det blir ju så fint så man blir rörd tamejfan :D