24 februari 2013

Bygg en låda

Träbitar
Skruva ihop
Fantisera om gångjärn 
Men innan det riktigt blir en låda får vi fantisera ett tag, för först ska lådan spacklas och målas.
Och så ska den få något lite extra på locket.
Så, fortsättning följer!

Igår följde jag med syster med familj till skidspåret! 
2 km med syrrans ena lillsnöre, som stakade på i en himla fart!
Utförsbackarna tog hon med en klackspark och hon åkte så fort så hon fick tårar i ögonen, sa hon. Och det är banne mig fort det!
 Sen blev det korvgrillning! 
På kvällen hade jag besök! Mat och babbel till mitt i natta!
Söndagen har jag fyllt med lite målning av golvlister och sista strykningen av köksluckorna. 
Och sambon är hemma från fjällen igen så nu är ordningen återställd!
Resten av kvällen gör vi 0 knop!

Och här kan ni titta på mitt pyssel i HudikNytt, sidan 23!
Kommer att vara krönikör där varje månad.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Så snygg header och fin ny blogg du har!!!
Grattis till pysslare i tidningen. Kan man se repotaget via nån länk kanske? Vore skoj.

Kram

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Vilken cliffhanger! :-)
Idag har vi varit i ishallen och åkt skridskor. Eller, iallafall barnen och pappan. Jag kan inte, får inte ner foten i en skridsko. :-(
Det var sonens första gång, så det var riktigt frustrerande för honom i början, men sen så! De ville inte åka hem efter 2½ timme, så det var ju ett gott betyg. :-)

Tantbruns sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tantbruns sa...

Kul att hitta en "ny" blogg att följa.Å vilka ytor ni har att jobba med...helt underbart =)

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men ååå, jisses vad du är duktig! va roligt med en egen pysselsida..grattis!
Härligt att få inspirera andra!
va mysigt det lät med skidåkning och korvgrillning..;)
Och det blir så himla fint hemma hos er..ni är så duktiga så man bara gapar.
Ha en fin kväll!
kram Katarina

Anonym sa...

Vilken härlig helg du har haft.
Kram Birgitta

CreandoPhoto sa...

Så himla kul för Hudik med en sån stjärna till krönikör! Vansinnigt roligt för dig också... :)

Lena sa...

Äntligen har jag nya adressen i min blogglista och har kunnat läsa alla nya fina inlägg.
Så otroligt fint det blir i hall, kök och vardagsrum, jag längtar (som ni förstås) till att se det klart!

Kramar